Jurnal de calatorie in Andalucia, cu un copil de 1 an

Nu este deloc usor sa calatoresti cu un copil mic: de la stresul zborului cu avionul (daca e treaz, esti clar in mission impossible sa il distrezi, sa ii captezi atentia), la programul usor (in cazul nostru) deviat fata de cel de dinainte de copil, la mancatul pe apucate cu kinderul in brate, la acele cateva momente de tolaneala la plaja si bronzul inexistent, insa crede-ma pe cuvant ca putine lucruri se compara cu bucuria unui copil care descopera, traieste, experimenteaza.

Mi s-a spus ca pentru Rita calatoriile nu inseamna prea mult, pentru ca e mica si nu isi va aminti. Da, este posibil, desi sunt studii care arata ca amintirile de la 0 la 7 ani raman inmagazinate in subconstient si ne afecteaza pozitiv sau negativ viata de adult. In plus, nu stiu de ce ne raportam mereu la viitor in loc sa ne concentram pe prezent!?! Rita s-a bucurat in cel mai pur mod cu putinta de intalnirea cu maimutele, de scurta calatorie cu telecabina, de intalnirea cu marea si oceanul, de primii pasi pe plaja, de o vizita la un balci, de PREZENT.

Dar hai sa vedem cum a fost vacanta in Spania cu un copil de 1 an si 2 luni, cu bune si mai putin bune.

Avionul - Ups

• din fericire, Rita mai are inca doua somnuri in timpul zilei, iar zborurile s-au potrivit manusa pe programul ei de nani (dus-intors, am avut patru zboruri)

• cand esti insotit de un copil mic, iti este permis sa ai in bagajul de mana cam orice: apa, lapte, fructe, biscuiti, etc. Ne-am dotat serios, iar crontanelele si laptele au fost sfinte pe durata cat a stat treaza

• am zburat trei adulti, asa ca am distrat-o pe Rita pe rand, iar pitica a putut sa se desfasoare pe cele trei scaune ale noastre

• au mai fost si alti copii in avion, chiar pe scaunele din fata / spatele nostru, asa ca Rita a avut companie. Chiar a contat!

• desi, asa cum am mai afirmat, Rita a fost un copil destul de plangacios si dificil, atunci cand calatorim se adapteaza incredibil la orice situatie

• la imbarcare, ai prioritate, dar simt nevoia sa repet, NU profita de acest privilegiu. Noi urcam intotdeauna ultimii in avion, pentru ca oricum dureaza o vesnicie (asa pare cand ai un copil mic si fara stare 🙂 pana decoleaza avionul

• desigur, toate toaletele din aeroporturi au camera speciala pentru schimbat copilul. Ca o nota personala, apreciez denumirea de Family room in detrimentul celei de Mama si copilul. Just saying 🤷🏻‍♀️

• foarte multi parinti calatoresc insotiti de copii, si sunt mai mult decat deschisi sa iti ofere un pampers, la nevoie 😬

• de aceasta data, am scapat de schimbat pampersul la toaleta din avion

• am zburat cu Luftansa, companie aeriana care iti ofera o jucarie pentru copil. Detaliile chiar fac diferenta! Chapeau bas!

• a iesit si un lucru pozitiv din invatatul Ritei sa doarma leganata pe picioare (rasfat care dateaza din perioada groaznica a colicilor). A dormit in avion, in gara din Frankfurt, pe plaja.

• la dus, am avut sapte ore intre zboruri, asa ca (desi obositor) ne-am bucurat de o scurta plimbare prin Frankfurt.

Downs

• Rita a stat treaza fix la decolare si aterizare cand nu ai voie sa te ridici de pe scaun, asa ca am apelat la artileria grea: am umflat baloane, am lasat-o sa se joace cu cablurile de la telefon, casti, leucoplast (6 euro 🤦🏻‍♀️), o papusa proaspat cumparata din aeroport (jucariile pe care le aveam deja la noi nu mai prezentau niciun interes)

• aeroporturile au fost destinatii yeyyyyy pentru Rita si neyyy pentru noi, care am fugit dupa ea, am luat-o pe sus din magazine (voia, desigur, sa traga de tot si toate), a plecat cu trolerul unei fetite, i-a bagat mana in plasa unui domn sa ii ia pachetul cu biscuiti, a fost fascinata de benzile rulante (am ametit de cate ture dus-intors am facut pe ele).

Restaurante. Ce mananca un copil de 1 an si 2 luni in vacanta? - Ups

• cele mai multe restaurante si terase au camera pentru schimbat copilul sau cel putin masa necesara. Dar, cu toate acestea, am fost nevoita sa o schimb de vreo doua ori pe blatul de la chiuveta si chiar pe veceu. Nu plec nicaieri fara scutecul impermeabil pe care o pun atunci cand trebuie sa ii schimb pampersul.

• cu exceptia unui singur local, peste tot au avut scaun pentru copil

• din fericire, Rita este foarte mancacioasa si pofticioasa, iar noi o incurajam sa descopere cat mai multe gusturi si arome. In multe dintre locurile unde ne-am oprit sa mancam aveau si meniu pentru copii 💪🏻.

In linii mari, in vacanta, Rita a mancat:

• Dimineata si dupa-amiaza:

banana de dimineata care e sfanta pentru ea

gustare – sendvis cu avocado (peste care pun un strop de sare si zeama de lamaie) sau iaurt simplu

• La pranz si seara:

piept de pui cu avocado sau alte legume (daca mancam acasa) sau jumatate din portia pe care i-o comandam la restaurant cu o seara inainte: pizza pentru copii, humus pentru copii, couscous cu legume (acesta era deja facut si nu am putut cere sa nu ii puna sare), legume la wok / cuptor (am rugat de fiecare data sa nu puna sare peste ele. Acolo unde se poate, nu ii punem sare, pentru a avea o dieta echilibrata), pancakes cu fructe, borcanase cu mancare pentru copii (i-am dat doar de vreo doua ori), fasii de pui preparate pentru copii (au venit insotite de cartofi prajiti dintre care i-am dat vreo 3-4), peste, calamar si caracatita, ou posat cu avocado.

• Inainte de culcare: lapte formula

Piscina - ups

• am dormit la sora mea (cu exceptia unei nopti), iar ansamblul rezidential unde locuieste are si piscina (👊💪🏻💃🏻), asa ca ne-a fost super usor sa coboram cu Rita pentru o scurta balaceala

• nu am putut tine cont 💯de programul indicat pentru expunerea la soare, dar am avut noroc de zile nu foarte calduroase, unele chiar cu nori. In plus, Rita nu a rezistat niciodata mai mult de o ora la piscina, asa ca palarioara si crema SPF 50 si-au facut datoria chiar si la ora 12.

• exista si o piscina pentru copii

Downs

• apa din piscina pentru copii a fost vesnic mult mai rece decat cea din piscina mare

• cum mentionam mai sus, Rita nu a avut prea multa rabdare, drept care tolanitul la soare a fost doar un vis frumos, dar spulberat pentru noi 😂

Plaja - ups:

• Rita a avut prima intalnire atat cu marea (Mediterana), cat si cu oceanul (Atlantic). La mare am stat o singura zi (jumatate de zi mai corect spus. Nu suntem chiar beach people).

• am prins o zi cu o temperatura ideala pentru stat pe plaja

• la terasa de pe plaja, i-am comandat Ritei un delicios couscous cu legume de care a fost extrem de incantata

• a dormit doua ore pe sezlong

• apropo de sezlong, costul per bucata e de 6 euro (la pachet cu umbrela, desigur), ceea ce ni s-a parut ok.

• s-a jucat in nisip si a intrat de cateva ori cu picioarele in mare

Downs

• apa marii era muuult prea rece

• terasa unde am mancat nu avea si loc pentru schimbat copiii (i-am schimbat scutecul pe sezlong)

• plaja e acoperita cu pietre, iar nisipul deloc fin. Ne-a ajutat foarte tare ca am luat cu noi pentru Rita pantofiori speciali pentru aceste situatii

Acasa la sora mea - ups

• este mult mai usor atunci cand pleci in vacanta cu un copil mic si locuiesti la familie sau prieteni, si nu ma refer doar la partea cu gatitul pentru cel mic. Atat timp cat tu te simti confortabil, va fi totul ok si pentru copil. Noi ne-am simtit excelent si Rita, la fel

• nu se supara nimeni pentru eventuale si mici stricaciuni pe care le face nu spunem cine 🤫

• noi nu am gasit 👼🏻

Camping ⛺️ - ups

• am dormit o noapte in cort (bine, recunosc, putin spus cort) intr-un camping din Tarifa. Rita a dormit ca un prunc :D, pentru ca a fost racoare (nu frig), salteaua a fost perfecta, liniste si pace (desi campingul era full)

• plaja, situata la doar cativa pasi de camping, e absolut minunata: nisipul fin, apusul, breathtaking, dimineata petrecuta acolo, una dintre cele mai frumoase experiente ever.

• la restaurantul din camping au si meniu pentru copii, deci all good si la capitolul asta.

• veceurile si dusurile sunt la comun (doar bungalourile le au in interior), dar peste tot este curat.

downs

• am stat doar o noapte

Activitati, partea a doua: Malaga, Ronda, Tarifa, Vejer de la Frontera, San Pedro de Alcantara, Gibraltar, Puerto José Banús, Estepona, Marbella - ups

• Rita s-a bucurat maxim de fiecare scurta calatorie. Au fermecat-o (la modul serios, nu scriu doar asa ca suna bine) oamenii, luminile, obiectele, masinile etc

• cel mai mult i-a placut la balci 😂

• i-au placut si maimutele din Gibraltar (o mica observatie aici: daca mergeti insotiti de copii, nu ii apropiati foarte tare pe cei mici de maimute pentru ca riscati sa devina agresive. Si, in general, incercati sa faceti poze cu ele fara sa le deranjati prea tare, nu din teama ca va pot rani, ci din respect pentru ele).

• in Vejer de la Frontera, ne-am oprit la un restaurant libanez, unde a mancat humus (pentru copii), una dintre mancarurile ei preferate, si s-a bucurat de strazile inguste (fara acces pentru masini)

• not to brag, dar cam peste tot a facut senzatie 🙈😎, mai ales in Ronda, unde grupuri de japonezi se tot opreau, ii vorbeau si radeau (unii i-au facut si poze).

• am incercat sa calatorim cu masina pe distante de maximum o ora, o ora si jumate. Din fericire, ne-a iesit, si cum Rita a dormit aproape la fiecare drum, totul a fost SUPER.

downs

• pentru ca ar fi insemnat un efort prea mare, nu am reusit sa vizitam Granada, Cordoba si Sevilla, aflate in apropiere de Malaga

• Rita merge deja (de la un an, o luna si o zi), si este in apogeul cunoasterii. Din pacate, nu am putut sa o lasam pe jos oriunde (aglomeratie prea mare, masini, asfalt neprietenos, etc), asa ca am cam suparat-o de cateva ori.

• si cum caruciorul nu ne-a fost de folos mai nicaieri, iar Rita a vrut sa stea doar la mine, bratele mele au cam avut de suferit

• deja intra in magazine si trage de chestii

Stiu ca fiecare copil este diferit, ca fiecare parinte rezoneaza in modul lui cu aceasta experienta, este extrem de greu sa compari (si nici indicat, de altfel), daramite sa mai dai si sfaturi, dar imi voi forta norocul si iti voi da un sfat: fa din calatorii o prioritate in viata ta si a copilului! Sunt putine lucruri / experiente care il vor imbogati mai mult. Este perfect ok sa iti fie teama de cum va reactiona in avion, intr-o alta casa, intr-un context nou, dar va merita! Si nu, nu trebuie sa ma crezi pe cuvant, pentru ca poti vedea cu ochii tai. ✈️🗺🎫🚂🚗🌍👨‍👩‍👧

Abonează-te, lasă-te inspirată.

Fii prima care primește următorul articol.