„Omul sfințește locul" este gândul care m-a urmărit aproape obsesiv în weekendul ce tocmai a trecut. Și este și motivul pentru care am ales să încep astfel acest articol. Cred că și în cazul unei destinații care arată ca desprinsă din rai, unde mâncarea este cea mai bună pe care ai încercat-o vreodată și ai puse la dispoziție cele mai diverse și atractive activități, o echipă țâfnoasă, lipsită de chef și cu 0 interes în a-ți face șederea plăcută le poate anula cu brio pe toate celelalte bune.

În cele trei zile pe care le-am petrecut la Ana Hotels Poiana Brașov, nu am văzut un singur angajat care să nu fie amabil și cu zâmbetul pe buze (ambele firești, nu "forțate" sau doar pentru că așa trebuie). Or asta, pentru mine, cea care merge de ani de zile în aceleași locuri din țară, inclusiv din considerente care țin de calitatea personalului, a însemnat o neașteptată schimbare de opinie despre turismul românesc. În bine!

Doamna Miruna Pelo, dacă citiți acest articol, vă mulțumesc încă o dată, dvs și colegilor dvs, pentru că mi-ați bucurat fiecare mic dejun, prânz sau cină.

CSR ca la carte

Pentru cine nu e la prima vizită pe ralucaharabagiu.com nu mai este nicio surpriză că nu fac recomandări doar de dragul de a o face și că nu aduc elogii doar pentru că "dă bine", ci doar dacă asta chiar este opinia mea reală și numai pentru că am un deosebit respect pentru oamenii, business-urile, brandurile care, prin activitatea și munca lor, fac bine.

La acest capitol, Ana Hotels Poiana Brașov a reușit să mă impresioneze cu două inițiative esențiale care vizează reducerea risipei și crearea de joburi pentru o categorie de oameni pe care societatea tinde încă să o discrimineze.

Programul pentru protecția mediului: tu îi ajuți, prin alegerile tale, să reducă din consumul de apă, detergenți, energie, iar Ana Hotels îți răsplătește simțul responsabilității prin oferirea de puncte în Programul de loialitate, IN by Ana Hotels (unde ai o mulțime de beneficii). În plus, hotelul pune la dispoziția clienților săi o stație de încărcare pentru autoturisme electrice, în parcare.

Parteneriatul cu Ophori Cosmetics, un laborator de produse de îngrijire realizate de către persoane cu dizabilități. Nu doar că acești oameni au un loc de muncă (În România, doar 2 din 10 persoane cu dizabilități au job), dar au și șansa de a se simți utili, apreciați, valoroși, iar asta mi se pare minunat.

Când natura îți bate în geam (la propriu)

Ana Hotels Poiana Brașov este poziționat pe locul unde a fost construit primul hotel din Poiana Brașov, numit la vremea respectivă Hotel Sport (așa cum a și rămas denumirea unuia dintre cele 3 hoteluri din complexul Ana Hotels Poiana Brașov - Sport 4*), drept care este de la sine înțeles cum de are o priveliște atât de privilegiată. :)

Mai mult decât atât, exact lângă complex se află și cea mai mare telecabină din țară. Acum nu funcționează pentru că este în renovare - specialiști din Elveția se ocupă de ea - dar va fi gata undeva în luna noiembrie, astfel încât să îi întâmpine la timp pe pasionații sporturilor de iarnă.

La o distanță de maximum 10-15 minute de Ana Hotels Poiana Brașov (mers pe jos, în pas de plimbare), se află și telecabina care urcă pe Muntele Postăvarul (1799 m). Iarna, pârtiile acoperite cu zăpadă se transformă într-un adevărat paradis pentru cei care schiază sau se dau cu placa. În restul anului, este o destinație faină pentru drumeții. Poți urca / coborî fie pe jos / cu bicicleta, fie cu telecabina.

Mâncarea bună, bate-o vina

Mie îmi place să mănânc! Atât de tare, că aș trăi ca să mănânc dacă mi-ar permite conformația, înălțimea și metabolismul. Nu te îngrijora, nu se întâmplă asta, așa că sunt nevoită mai mult să mănânc cât să trăiesc. Drept dovadă, cele 3 săptămâni de vacanță m-au binecuvântat cu 3 kg în plus. Știi tu, cifra magică 3 din basme. :)

Ți-am povestit asta ca să înțelegi că eram deja cu musca pe căciulă în momentul în care am ajuns la Ana Hotels Poiana Brașov și cam era cazul să mă abțin. Dar ce să vezi? Nu mi-a ieșit delooooc! Nu am consumat carne (mă simt mult mai ok dacă mănânc rar sau chiar deloc, doar iarna simt nevoia să gust puțină carne), dar m-am răsfățat fără nicio rezervă cu aproape toate opțiunile vegetariene pe care le-am avut disponibile la bufet sau în meniul de sâmbătă seara. Am mâncat, numai de poftă, doar vreo trei jumări, și bine mi-a părut că nu m-am ferit de ele pentru că au fost unele dintre cele mai bune pe care le-am gustat vreodată.

Mi-au plăcut cel mai tare peștele (somon și șalău), salatele, salamul cu biscuiți, PAPANAȘII (eu nu sunt musai fan papanași, dar cei de la Ana Hotels au fost geniali, pe cuvânt. Am mâncat 2 doar la prânzul de duminică 🐷). Și selecția de brânzeturi franțuzești, combinată cu nuci, biscuiți și prosciutto a fost în topul preferințelor mele, mai ales pentru că mi-a adus aminte de perioada în care locuiam în Franța.

Mami mai are nevoie și de relaxare

Dacă ai ajuns până aici cu cititul (🤞), bănuiesc că ți-ai dat deja seama că Alex, soțul meu, și Rita nu m-au însoțit în acest weekend. Ar fi putut să vină, în mod sigur le-ar fi și plăcut mult (mai ales Ritei să se "piscineze" - cum zice ea - în piscina generoasă a hotelului), doar că mi-am dorit mult să am aceste trei zile doar pentru mine.

E insuficient spus "dorit", am simțit nevoia să îmi încarc resursele interioare (de când cu experiența burnout-ului, chiar am grijă să nu mai rămân cu ele "pe datorie"), să îmi limpezesc mintea și gândurile, să am acel #metime pe care eu chiar îl ridic la rang de valoare (și pe care i-o insuflăm și Ritei).

Așadar, laitmotivele weekendului meu la Ana Hotels Poiana Brașov au fost #relax, #refresh, #recharge. Bine, recunosc, și #eat 🙈.

Nu mi-am dat seama cu adevărat câtă nevoie aveam, de fapt, de aceste momente de self-care până când am ajuns la masajul facial pe care mi l-a făcut Adriana. Nu mi-a venit să cred că a reușit să mă relaxeze atât de profund, că mintea mea a "tăcut" preț de vreo 20 de minute ceea ce nu se întâmplă nici măcar când meditez. Dacă îmi ies 5 minute de "liniște"...

Apoi, s-a mai înfăptuit un miracol. Am intrat într-o sală de fitness, ceea ce nu am mai făcut de pe vremea liceului. Și nu doar că am intrat, ci am făcut treabă bună pe banda de alergat. A fost neașteptat de bine.

Nu prea am răbdare să mă relaxez (sunt un work in progress la acest capitol), dar zona Ana Spa (poziționată în incinta hotelului Sport 4*, care comunică la interior cu Bradul 4*) mi-a depășit așteptările: curată, dotată cu tot ce trebuie, personal amabil. Te poți bucura de piscină și jacuzzi la interior, hot tub la exterior, sală de fitness, masaj, terapii faciale și corporale.

Tot la capitolul relaxare, merită să fie inclusă și camera în care am dormit 2 nopți. Patul, pernele, aerul curat de munte care intra cu nesaț în încăpere mi-au oferit confortul de care am mare nevoie. Cu riscul de a părea o mamă care se plânge "că e greu cu nedormitul", nu pot să nu recunosc că oboseala mea cronică (cea care mi-a cauzat burnout-ul din 2016) și primii doi ani ai Ritei cu 3-4 ore de somn pe noapte mi-au creat o anxietate care este trigger-uită fix de lipsa unui somn bun, de calitate. Asta ca să înțelegi de ce apreciez cu atât mai mult un pat bun.

Și revin la acel #metime, a trecut ceva timp de când nu am mai dormit neîntoarsă până dimineața. :)

Găsești toate informațiile referitoare la cazare aici.

Alte informații despre Ana Hotels Poiana Brașov

Două aspecte mi se par extrem de important de menționat despre această locație:

1. NU este doar o destinație de iarnă. Ai o mulțime activități pe care le poți desfășura indiferent de anotimp.
  2. Este un complex care se adresează tuturor, iar de asta te poți convinge dacă vizitezi pagina cu oferte: pentru cupluri, pentru familii, pentru grupuri, etc.

O veste bună pentru copii: pe lângă locul de joacă de la exterior, din 1 iulie, se redeschide Ana Land Kid's Club, loc de joacă în interior, cu supraveghere specializată. Și mai adaug doar atât: puteți închiria de la hotel trotinete electrice sau biciclete pentru drumeții în familie (sau cu prietenii).

Poiana Braşov Hotel | Ana Hotels Sport Poiana Braşov
Bine ai venit la Ana Hotels Sport Poiana Brașov. Hotelul nostru de 4 stele este situat în apropierea pârtiilor de schi, a castelului Bran și alte obiective turistice faimoase din Transilvania.

Tot în incinta Ana Hotels Poiana Brașov, se pot organiza conferințe, nunți și alte tipuri de evenimente la care pot participa până la 500 de oameni. Mai multe informații aici. Iar în incinta Poiana 3*, se pot organiza inclusiv tabere pentru copii.

Ana Hotels Poiana Brașov este un complex alcătuit din 3 hoteluri (Sport 4*, Bradul 4* și Poiana 3*), situat la baza Masivului Postăvarul, în Poiana Brașov, la câțiva pași de pârtiile de ski și de telecabină.

Complexul deține un centru spa de peste 2000m (Ana Spa - cu piscină, jacuzzi, hot tub în aer liber, saună, sală de fitness, 8 camere de terapii) și un restaurant cu specific internațional (restaurant Altitude).

Lanțul Ana Hotels România cuprinde și locațiile Athénée Palace Hilton 5*, Crowne Plaza Bucharest 4*, Hotel Europa 4* și centrul Ana Aslan Health Spa din Eforie Nord.

Abonează-te, lasă-te inspirată.

Fii prima care primește următorul articol.